Obligatii mediu pentru un operator ce nu desfasoara inca activitati de productie
Raspuns oferit de Portal Managementul Deseuriloradmin site
Raspuns:
Primul pas pentru a functiona in legalitate, chiar si in probe etc, inca din momentul inregistrarii punctului de lucru la Registrul Comertului conform codurilor CAEN in baza declaratiei pe proprie raspundere ca respectati legislatia nationala, inclusiv cea de mediu, il reprezinta verificarea incadrarii coduri din Certificatul constatator emis pentru punctul de lucru respectiv in lista activitatilor ce necesita autorizatie de mediu (Ord. 1798/2007 privind procedura de emitere a autorizatiei de mediu).
Chiar daca nu va regasiti in aceasta lista sau aveti neclaritati la explicatiile prezente in legislatie in dreptul anumitor activitati, se recomanda solicitarea unui punct de vedere scris din parea autoritatii de mediu (agentia judeteana de mediu acolo unde este situat punctul de lucru) cu privire la necesitatea solicitarii autorizatiei de mediu pentru respectivele coduri CAEN.
In situatia in care aveti nevoie de autorizatie de mediu pentru desfasurarea activitatilor, aceasta se obtine inaintea inceperii activitatilor si chiar a perioadei de probe etc (desfasurarea activitatilor fara autorizatie de mediu fiind sanctionata cu una dintre cele mai mari amenzi, pana la 100 000 lei), la controlul autoritatilor fiind necesar ca toate dotarile, utilajele, echipamentele autorizabile sa fie identificate pe amplasament.
Autorizatia de mediu va stabili conditiile si obligatiile pe care trebuie sa le respectati in materie de protectia mediului (gestiunea deseurilor, ambalajelor, substantelor periculoase etc).
Indiferent daca aveti sau nu nevoie de autorizatie de mediu, este obligatorie respectarea legislatiei sectoriale privind protectia mediului, bineinteles obligatiile diferind in functie de activitatile desfasurate: ex gestiunea deseurilor (depozitarea deseurilor pe tipuri, etichetarea spatiilor de depozitare temporara, contractele cu colectorii, evidente etc), managementul ambalajelor/echipamentelor electrice si electronice, substante/uleiuri/anvelope etc introduse pe piata nationala (identificare pe tipuri, cantarire, declarare catre Fondul pentru mediu, contracte cu OIREP, plati etc), managementul substantelor periculoase (spatii depozitare, declarare ITM, evidenta etc).
Newsletter Portal Managementul Deseurilor
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portal Managementul Deseurilor si primesti cadou Raportul special "Obligatii pentru managerii de mediu in 2024"!