ANPM: 11 probleme identificate privind legislatia din domeniul gestionarii deseurilor
Raspuns oferit de Portal Managementul Deseuriloradmin site
Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a identificat mai multe probleme in legatura cu legislatia din domeniul managementului deseurilor si actiuni care se doresc a se finaliza in perioada urmatoare.
ANPM sustine ca se impune revizuirea cadrului legislativ in domeniul gestionarii deseurilor, pentru ca este insuficient de clar si complet, potrivit raportului de activitate al institutiei pentru anul 2018, publicat pe site-ul agentiei.
Pentru completarea/revizuirea cadrului legislativ in domeniul gestionarii deseurilor sunt necesare:
-
Act normativ pentru reglementarea gestionarii uleiurilor uzate.
-
Modificarea actului normativ privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei.
-
Acte normative subsecvente Legii nr. 211/2011 privind regimul deseurilor:
-
elaborarea si adoptarea in regim de urgenta a ordinului in care vor fi stabilite criteriile pentru incetarea statului de deseu;
-
stabilirea la nivel national si aprobarea prin act normativ a criteriilor pentru incadrarea unui obiect ca subprodus, nu ca deseu;
-
ghiduri, norme care sa asigure aplicarea unitara la nivel national.
-
Acte normative subsecvente pentru aplicarea Regulamentului (CE) nr. 1.013/2006 privind transferurile de deseuri.
-
Revizuirea legislatiei privind transferul deseurilor pe teritoriul Romaniei.
-
Revizuirea si completarea legislatiei privind deseurile din industria extractiva.
-
Clarificarea, impreuna cu ANSVSA (Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor), a modului de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009 privind gestionarea subproduselor de origine animala care nu sunt destinate consumului uman.
-
Cadrul legislativ in domeniul chimicalelor trebuie actualizat, tinand cont de modificarile legislative la nivel european.
-
Absenta studiilor de specialitate ca documente suport pentru sustinerea raportarilor la EUROSTAT.
-
Timp si resurse insuficiente care sa permita vizite in teren pentru constatarea conformitatii datelor sau pentru documentare.
-
Atributiile de implementare a legislatiei in domeniul substantelor periculoase sunt distribuite intre autoritatile de mediu, sanatate, agricultura, protectia muncii.
Colaborarea intre aceste autoritati se realizeaza prin proceduri de lucru relativ dificile si uneori neclare, ceea ce conduce uneori la intarzieri fata de solicitarile operatorilor economici sau chiar ale ECHA (Agentia Europeana pentru Produse Chimice). Intrucat si la nivel european se urmareste ca ECHA sa fie institutia unica responsabila pentru intregul domeniu al chimicalelor, se propune analizarea oportunitatii realizarii si in Romania a unei structuri administrative de sine statatoare care sa gestioneze in totalitate aspectele care tin de aceste domenii.
Newsletter Portal Managementul Deseurilor
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portal Managementul Deseurilor si primesti cadou Raportul special "Obligatii pentru managerii de mediu in 2024"!